En E-bog om træning under graviditet og dagbogsberetninger fra hverdagen som gravid


Bogen er for dig, som er gravid og ønsker at holde dig sund og aktiv under din graviditet. Den består af 9 måneders træning, hvor du måned for måned vejledes i træning, og gøres klogere på kroppens fysiologiske forandringer. Derudover er bogen krydret med søde, ærlige og sjove beretninger fra Emilies hverdag som gravid.


Omend du er begynder eller øvet, kan du følge et træningsprogram til dit behov.  Du bestemmer selv, hvor mange gange om ugen du ønsker at træne, men Line giver sine anbefalinger og råd hertil. Det vigtigste er, at du får trænet mens du er gravid.


Træningen kan laves hjemme på stuegulvet, i fitnesscenter eller udendørs.


Pris: 129,-

Du betaler via Mobilepay til: 23372861


HUSK at skrive din mailadresse på betalingen, så e-bogen kan blive sendt til dig!

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at man som gravid er fysisk aktiv mindst 30 minutter om dagen, hvis graviditeten udvikler sig normalt.

Der er heldigvis mange fordele ved at træne og holde sig fysisk aktiv under graviditeten, hvilket gælder om end du er vant til at træne eller først skal til at gå i gang.


For moderen ses følgende fordele ved træning under graviditeten:

› Nedsat risiko for udvikling af graviditetssukkersyge

› Nedsat risiko for svangerskabsforgiftning

› Forebygger forhøjet blodtryk

› Nedsat risiko for bækkenløsning

› Mindsket risiko for smerter i lænden og bækkenet

› Nedsat risiko for vandladningsproblemer (inkontinens)

› Reduceret forekomst af komplikationer under fødslen

› Bedre temperaturregulering

› Medfører til bedre velvære, mere energi og bedre nattesøvn

› Øger selvværd og nedsætter risiko for fødselsdepression

› Medvirker til hurtigere at komme sig efter fødslen


For barnet ses følgende fordele ved træning under graviditeten

› Træning tidligt i graviditeten øger moderkagens vækst og kapacitet. Under første trimester vokser moderkagen, hvilket betyder mere tilgæn- geligt ilt og næring

› Færre børn er overvægtige ved fødslen. Der ses en lavere fedtmasse hos disse børn

› Mere tilgængeligt blod (dvs ilt og næring) til livmoderen, da det er en effekt ved træning

› Tolererer mere stress under veerne


Ønsker du vejledning og inspiration til træning under graviditet, kan du deltage på GoLines gravidhold,

så læs mere her:

Line Nielsen Hedegaard

CVR.nr: 37345733

Østerbro

Copyright @ All Rights Reserved